«Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά».
Οδυσσέας Ελύτης

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Μαμά, φοβάμαι - 28ο Συμπόσιο Ποίησης

Φοβάμαι πολύ.

Ο μπαμπάς χτες έφυγε. Πού πήγε;

Μαμά, μου είπες να μη φοβάμαι. Αλλά σε βλέπω τώρα να κλαις, να με κρατάς αγκαλιά και να τρέχεις. Που με πας;

Μαμά, τι είναι αυτοί οι θόρυβοι που ακούγονται και προκαλούν σεισμό;

Χτες βράδυ άκουσα τη γειτόνισσά μας να ουρλιάζει και να λέει πως θα πεθάνουμε. Αλήθεια είναι;

Δεν ξέρω τι γίνεται. Έχω καταλάβει όμως τι σημαίνει ότι κάποιος θα πεθάνει.

Εγώ θέλω να ζήσω.

Οι φίλοι μου θα με περιμένουν στο σχολείο αύριο.

Είπαμε θα φυτέψουμε λουλούδια στην αυλή.

Μαμά, μην τρέχεις. Με πας μακριά απ’ το σπίτι. Έχω στο δωμάτιο τους σπόρους.

Μαμά, τι θα πω στους φίλους μου όταν τους δω;

Μαμά, φοβάμαι. Βλέπω φωτιές τριγύρω. Γιατί τρέχουν όλοι; Πού πάνε; Πού πάμε;

Μαμά, σταμάτα.

Μαμά, μου έπεσε στο δρόμο το αρκουδάκι. Δε μ’ ακούς;

Μαμά, το αρκουδάκι μου...

Πώς θα κοιμηθώ το βράδυ;


Αυτή ήταν η δική μου συμμετοχή στο 28ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργάνωσε η Αριστέα, η οποία μας ζήτησε αυτή τη φορά να γράψουμε ένα αντιπολεμικό ποίημα, χωρίς πολλά φτιασίδια. Ένα κείμενο διαμαρτυρίας. Για όλους εκείνους που χάνονται καθημερινά στους πολέμους τόσο άδικα. Γιατί άδικος είναι ο πόλεμος.

Η βαθμολογία ήταν δύσκολη γιατί κάθε ποίημα ήταν και μία κατάθεση ψυχής. Αξίζει να μπείτε ΕΔΩ και να τα διαβάσετε όλα. 

Ο καθένας από εμάς είδε την κατάσταση του πολέμου από μία διαφορετική γωνία, μέσα από τα μάτια κάποιου διαφορετικού προσώπου: εκείνου που πολεμά, της μάνας, του παιδιού...

Εγώ αποφάσισα να γράψω για το παιδί. Το παιδί που θα ζητήσει απαντήσεις από το πιο οικείο πρόσωπο που έχει στη ζωή του, το οποίο τις περισσότερες φορές είναι η μαμά του. Το παιδί που αυθόρμητα ρίχνει χρώμα στο γκρίζο του πολέμου. Που θέλει να φυτέψει για να ανθίσουν λουλούδια και δέντρα. 
Έγραψα για εκείνο το παιδί που θέλει και πρέπει να ζήσει. Να ζήσει όμορφα και να γελά. Μακριά από τη μυρωδιά του θανάτου.

12 σχόλια:

  1. Οι φίλοι μου θα με περιμένουν στο σχολείο αύριο.

    Είπαμε θα φυτέψουμε λουλούδια στην αυλή.

    Μαμά, μην τρέχεις. Με πας μακριά απ’ το σπίτι. Έχω στο δωμάτιο τους σπόρους.

    Συγκλονιστικοί οι στίχοι σου Γιώτα μου!
    Σε ευχαριστώ που έγραψες απλά, αλλά δυναμικά!
    Συγχαρητήρια αγαπάκι μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου το ξαναλέω και από εδώ! Σε ευχαριστώ πολύ που αποτελείς την αφορμή όχι απλά για να γράψουμε, αλλά και για να ξυπνήσουμε! Αυτό είναι πολύ!!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Αυτά τα λουλούδια που ποτέ δε θα φυτευτούν στην αυλή τού σχολείου, και κάθε χαμένο αρκουδάκι, είναι μικρά/μεγάλα δράματα για τις παιδικές ψυχούλες.. Εμείς εδώ οι Έλληνες, λόγω της θέσης τής χώρας μας, έχουμε θρηνήσει πολλές χαμένες ζωές παιδιών -και ενηλίκων- που έφυγαν από τις κατεστραμμένες πατρίδες τους, για να βρουν καταφύγιο σε μια άλλη χώρα, και πνίγηκαν μεσοπέλαγα.. Πολύ με συγκίνησε το ποιηματάκι σου, Γιωτουλίνι μου. Σου στέλνω μεγάλη αγκαλιά! 🌷🌺🌸

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Πέτρα μου! ❤
      Δυστυχώς τα παιδιά είναι τα μεγαλύτερα θύματα. Και μετά εμείς που από παιδιά γίναμε ενήλικες χωρίς να καταλάβουμε πότε και χωρίς να έχουμε αντιληφθεί που φταίμε και που όχι.

      Διαγραφή
  3. Με συγκίνησε πάρα πολύ το ποίημα σου Γιώτα.
    Τα παιδιά πληρώνουν τις απερισκεψίες των μεγάλω, δυστυχώς .
    Βλέπω στην τηλεόραση όλα τα παιδάκια που κοιτάζουν με άδειο βλέμμα και παρακαλώ να σταματήσει το κακό.
    Πώς να καταλάβει το καημένο γιατί φεύγει από το σπίτι του.
    Ήταν από αυτά που ξεχώρισα.
    Να είσαι καλά και να γράφεις για τη χαρά της ζωής.
    Καλό Πάσχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε, σε ευχαριστώ ειλικρινά!
      Τα παιδιά είναι το μέλλον.
      Όταν αυτά χάνονται, όταν βλέπουν σκληρές εικόνες και ζουν αγριότητες, πώς να μιλάμε για μέλλον;

      Διαγραφή
  4. Μια πολύ όμορφη συμμετοχή. Που όπως σου είπα θεώρησα ότι ήταν γραμμένο απο κάποια μάνα! Και τελικά αυτή η μάνα ήσουν εσύ! Και ταυτόχρονα ήσουν και το παιδί που αφηγείται την ιστορία! Υπέροχος συνδυασμός.

    Γράφε, γράφε, γράφε!

    Αυτά ήθελα να πω.




    "Δεν ξέρω τι γίνεται. Έχω καταλάβει όμως τι σημαίνει ότι κάποιος θα πεθάνει.

    Εγώ θέλω να ζήσω.

    Οι φίλοι μου θα με περιμένουν στο σχολείο αύριο.

    Είπαμε θα φυτέψουμε λουλούδια στην αυλή.

    Μαμά, μην τρέχεις. Με πας μακριά απ’ το σπίτι. Έχω στο δωμάτιο τους σπόρους."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και από εδώ, σε ευχαριστώ πολύ για το πόσο ενθαρρυντικός είσαι πάντα και για τα όμορφα σου λόγια για το ποίημά μου! ❤

      Διαγραφή
  5. Ότι μιλάει για το παιδί με συγκινεί ιδιαίτερα Γιώτα μου (μου επιτρέπεις το μου ε;) θα μπορούσες να είσαι εγγονή μου.
    Το ποίημα σου ήταν από αυτά που μου έκαναν κλίκ και μάλιστα είχα την εντύπωση πως μια μαμά θα το είχε γράψει.
    Η έκπληξή μου μετά τις αποκαλύψεις, ήταν ευχάριστη, αφού η συμμετοχή σου δείχνει ένα άτομο με ευσθησίες...μπράβο σου μικρή!
    Γράφεις πολύ ωραία.
    Να είσαι καλά, να κάνεις ότι αγαπάς, να περάσεις ένα όμορφο Πάσχα με τους αγαπημένους σου μαζί. Καλή Ανάσταση!!🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως σου επιτρέπω το "μου".
      Ίσως ο Μάκης παραπάνω είχε δίκιο... Έγραψα και ως παιδί.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφά σου λόγια.
      Φιλάκια και καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  6. Χτύπησες "φλέβα" με το ποίημα σου φίλη μου! Υπέροχη προσέγγιση. Μακάρι κανένα παιδί να μην το νιώσει. Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή