«Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά».
Οδυσσέας Ελύτης

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Ερώτηση Κρίσης


«Η ερώτηση κρίσης έχει κάποια ομοιότητα με το χρυσάφι λάμπει και είναι πράγμα πολύτιμο. Αλλά όταν επίσημα συναλλάσσεται χρησιμοποιώντας αυτό το πράγμα που όλοι το γνωρίζουν, τότε νιώθεις την ανάγκη να συμβουλευτείς έναν ειδικό για τη γνησιότητά του»
Φ.Κ. Βώρος, φιλόλογος.

Σκοπός των ερωτήσεων κρίσης, λένε, είναι ο μαθητής να επισημάνει κάποια στοιχεία για να τα μελετήσει, επικεντρώνοντας σε αυτά το ενδιαφέρον του.

Θα αναρωτιέσαι τώρα γιατί τα γράφω όλα αυτά. Μην ανησυχείς, δε θα σε απασχολήσω πολύ, απλά έχω να σου κάνω όντως μία ερώτηση:

Έχεις κάτσει ποτέ με τον εαυτό σου;

Εννοώ αν τα έχετε πει. Αν έχεις κάτσει μπροστά σε ένα καθρέφτη να κοιταχτείς και να του πεις όσα νιώθεις. Να τον ρωτήσεις πως νιώθει τώρα που χώρισε, που πέθανε ένα δικός του άνθρωπος, που έχασε τη δουλειά του… ή που τον προσέλαβαν στη δουλειά των ονείρων του βρε αδερφέ.

Κι αν δεν θέλεις καθρέφτη, ασ’ το. Μια βόλτα πήγες με τον εαυτό σου; Κοντά στη θάλασσα ίσως, να περπατήσεις ακούγοντας μουσική και στη συνέχεια να βγάλεις τα ακουστικά από τα αυτιά σου βιώνοντας πλήρως αυτό που συμβαίνει γύρω σου. Ηρεμία λέγεται!

Ξέρω… «Γάμησέ τα» θα πεις κατά πάσα πιθανότητα. Γιατί το να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας και να τα εξωτερικεύουμε είναι δύσκολη υπόθεση. Θέλει γερό στομάχι. Η διαδικασία αυτή κρύβει πολλά δάκρυα. Άσε που δεν είναι πάντα ό,τι καλύτερο να κοιτάς κατάματα τον εαυτό σου γιατί θα εντοπίσεις πράγματα που δε σου αρέσουν σ’ αυτόν.

Αν παρατηρώντας, όμως, αποφασίσεις να… αρπάξεις από τα μαλλιά αυτά που δε σου αρέσουν και να επιχειρήσεις είτε να τα αλλάξεις είτε να τα βελτιώσεις;

Πήγαινε μια βόλτα, μια βόλτα μοναχά και ρώτα τον εαυτό σου τι θέλει απ’ αυτή τη ζωή. Θέλει να ζήσει ή απλά να ανασαίνει;


Καλή συνέχεια...
Giwta Ar..:*


8 σχόλια:

  1. Να σε ρωτήσω και γω κάτι;;;; Πόσες φορες έκλαψες συζητώντας με τον εαυτό σου Γιώτα? Κοίτα... μη μου πεις γαμησέ τα εγώ θέλω αριθμούς! χαχα!

    Η αλήθεια είναι πως μια κουβέντα, μια βόλτα με τον εαυτό μας κρύβει πάντοτε τεράστιο ενδιαφέρον. Πολλές φορές και συγκίνηση. Από την άλλη, υπάρχουν πράγματα που δεν τολμάμε καν να τα... συζητήσουμε με τον εαυτό μας. Η προσπάθεια όμως είναι μια καλή αρχή. Συμφωνεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααα όλα κι όλα, εγώ τα χω κόψει τα "Γαμησε τα", άσε που δε βρίζω κιόλας! Χαχαχαχ

      Θέλεις αριθμούς ε; Έχω χάσει το μέτρημα αλλά μου αρέσει που έχω μπει σ' αυτή τη διαδικασία και εύχομαι να το κάνουν αυτό κι άλλοι άνθρωποι!
      Επίσης, ναι, υπάρχουν πράγματα που δεν τολμουμε καν να τα σκεφτούμε, πόσο μάλλον να τα ξεστομισουμε... Αλλα όπως λέω τον τελευταίο καιρό, και κοντεύω να γίνω γραφική, η αρχή είναι πάντα δύσκολη.
      Εσύ συμφωνείς; 😋

      Διαγραφή
    2. Εγώ επαυξάνω κιόλας! Μια δυσκολία την έχει. Εγώ πάντως νιώθω λες και ειναι κάθε φορά η... πρώτη φορά! Whatever... Συνεχίζουμε!

      Διαγραφή
    3. Καλά, μη χαλάσουμε τη ζαχαρένια μας απόψε, η ζωή είναι ωραία!!!

      Διαγραφή
  2. Εννοείται ότι στα τόσα χρόνια ζωής το έχω κάνει!
    Με τεράστια επιτυχία!
    Ράκος είχα γίνει!
    Ένα μήνα έκανα να συνέλθω! Την πρώτη φορά.
    Ε, τώρα τα βρίσκουμε κάπως καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ σ' αγαπώ, αλήθεια!
      Μα αν δε γίνεις ράκος, πως θα τα βρεις με τον εαυτό σου;
      Σε ένα πράγμα έχω καταλήξει... Να δουλέψουμε με τον εαυτό μας για να μπορούμε να τον κάνουμε και παρέα.

      Ε και μετά ας μαζευτούμε όλοι οι τρελοί μαζί για μια ψυχοθεραπεία χαχα

      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Δυστυχως ή ευτυχώς κι εγώ το έχω κάνει. Με εχω βρίσει, με εχω κατηγορήσει, με εχω δικαιολογήσει όλα τα χω κανει! ΓΙατί αν δεν κάνεις πρωτα την αυτοκριτική σου είτε θετική είτε αρνητική, πως θα μπορεις να συνυπάρξεις με τους άλλους.
    Η αλήθεια ειναι πως κάποιοι δεν προσέχουμε τον εαυτό μας ιδιαίτερα. Η αλήθεια είναι πως καποιοι αλλοι προσέχουν τους δικούς τους περισσότερο απ'οσο πρέπει ίσως. (δεν ξερω αν ακούστηκε σωστά αυτό αλλά πιστεύω οτι καταλαβατε τι θέλω να πω)
    Πολύ ομορφο το κειμενό σου Γιώτα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία, θα μου επιτρέψεις να κρατήσω το "ευτυχώς" στην αρχή του σχολίου σου γιατί πιστεύω πως ακόμα κι όταν μας τσακίζει το να κοιτάζουμε τον εαυτό μας κατάματα, το αποτέλεσμα είναι χρυσός.
      Είναι δύσκολο να βρούμε ισορροπίες, αλλά στο τέλος... Μόνο τον εαυτό μας έχουμε.
      Χαίρομαι που πέρασες από εδώ, σε ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή