«Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά».
Οδυσσέας Ελύτης

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020

Για όλα εκείνα τα «Γιατί»


Αυτό το κείμενο είναι αφιερωμένο σε όλα τα «Γιατί» που σου κατατρώνε την ψυχή και ψάχνεις να βρεις απαντήσεις τις οποίες, κατά πάσα πιθανότητα, δε θα τις πάρεις ποτέ. Και τις οποίες σίγουρα δεν μπορώ να σου δώσω εγώ γιατί είμαι όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι: Πολλά τα «γιατί» μου, λίγες οι απαντήσεις.

Έχω καταλάβει βέβαια πως όταν είσαι νηφάλιος, μπορείς να δώσεις και μόνος σου απαντήσεις. Βλέπεις τον εαυτό σου από τρίτο μάτι και τα θέματα που σε απασχολούν είναι πιο ξεκάθαρα.

Γιατί δεν είμαι ευτυχισμένος;

Γιατί πήρα αυτή τη λάθος απόφαση;

Γιατί υπάρχουν κοντινοί άνθρωποι γύρω μου που δε με κάνουν χαρούμενο;

Γιατί κλαίω τώρα; Γιατί γελάω τώρα;

Φαίνεται σαν να είναι απλές οι απαντήσεις γιατί και οι ερωτήσεις μοιάζουν σχετικά απλές. Δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο.

Τώρα, που είσαι σε φάση κρίσης και σου βγαίνουν όλες εκείνες οι ανασφάλειες, οι παράλογες ερωτήσεις, οι περίεργες σκέψεις. Κάτσε και κατέγραψε τις για να μπορείς αργότερα -τότε που θα είσαι ήρεμος- να τις συζητήσεις είτε με τον εαυτό σου είτε με κάποιον άλλο. Λογικές απαντήσεις σίγουρα υπάρχουν. Αν όχι σε όλα, τουλάχιστον σε πολλά.

Μην ξεχνάς ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το πώς θέλεις να σκέφτεσαι. Το ποτήρι ενδέχεται να είναι μισοάδειo, ενδέχεται να είναι και μισογεμάτο.

Ίσως να θέλεις να έχεις κάποιους ανθρώπους δίπλα σου, ίσως και όχι και γι’ αυτό το λόγο κάνεις τα πάντα για να τους διώξεις. Διαφορετικά κάνεις υποχωρήσεις. Όχι μόνο εσύ βέβαια. Kαι οι δύο πλευρές.

Αλλά να θυμάσαι… Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος. Υπάρχει και παράδρομος. Είναι το κατά πόσον θέλεις εσύ να τον δεις ή να αφήσεις κάποιον άλλο να στον δείξει.



Καλή χρονιά παρεπιπτόντως..
Giwta Ar..:**

1 σχόλιο:

  1. Καλησπέρα!!!
    Να ξερες πόσο σε καταλαβαινω!
    Από τη μέρα που γεννήθηκα με βασανίζουν πολλά και διάφορα γιατί!!!
    Καταλήγω τις περισσότερες φορες στο να πιστευω πως ολα γινονται για καποιο λογο. Σε καποια θεματα μου εχει "εμφανιστεί" ο λόγος αυτός σε κάποια άλλα όχι.
    Ξερω πως δεν μπορώ να αλλάξω τα πάντα προσπαθώ όμως να αλλάξω εκείνα στα οποια έχω τον έλεγχο!
    Φιλάκια πολλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή