«Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά».
Οδυσσέας Ελύτης

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Καλή... αποτυχία!

Με την αποτυχία εσύ τι σχέση έχεις; Μπορείς να την αντέξεις και να προχωρήσεις ή σε δυσκολεύει πολύ να την αποδεχτείς; Σου έχει πει κανείς ότι δεν πειράζει να κάνεις που και που λάθη; Ή ότι είναι εντάξει αν δεν πετύχεις κάτι για το οποίο προσπάθησες; Ακόμα και το ότι μπορεί εσύ να το νιώθεις σαν αποτυχία, αλλά μακροπρόθεσμα να είναι πιο πολύ επιτυχία για τη ζωή σου... Το συζήτησε ποτέ κανείς με εσένα;

Εγώ με την αποτυχία, που λες, έχω περίεργη σχέση. Μπορώ να την αποδεχτώ λίγο πιο εύκολα όταν αυτό στο οποίο στοχεύω, δεν ήταν ποτέ στις προτεραιότητες μου και άρα δεν προσπάθησα ιδιαίτερα. Όταν όμως για κάτι έχω "φτύσει αίμα", η κατάσταση ζορίζει. Ακόμα κι αν δεν έχω δει/μάθει το αποτέλεσμα, αν δεν είμαι ευχαριστημένη με ό,τι έκανα... όχι απλά πέφτω στα πατώματα. Το θρηνώ κανονικότατα. ΛΑΘΟΣ! Γιατί ναι μεν όταν έρχεται η επιτυχία, η χαρά είναι τεράστια, αλλά μέχρι τότε εγώ το βιώνω σαν αποτυχία και βάζω τον εαυτό μου σε μία συγκεκριμένη θέση χωρίς λόγο. Ένας περίεργος... φόβος για την αποτυχία τον οποίο όμως δε μου έχει καλλιεργήσει κάποιος. Ούτε η οικογένεια μου ούτε κάποιος άλλος άνθρωπος από το περιβάλλον μου.

Στα 25 μου χρόνια, λοιπόν, προσπαθώ να αλλάξω κάτι που κάνω τουλάχιστον 15 χρόνια στον εαυτό μου και η διαδικασία είναι δύσκολη, αφού είμαι στο αρχικό στάδιο. Εκεί που με αγκαλιάζω, την ίδια στιγμή εξαντλώ κάθε αυστηρότητα πάνω μου. Όμως αυτές τις στιγμές, προσπαθώ να κάνω απενοχοποιητικές σκέψεις.

Ποιος είπε ότι μία αποτυχία φέρνει το τέλος της ζωής μας; Ποιος είπε ότι πρέπει να σταματήσουμε να προσπαθούμε για κάτι που θέλουμε πολύ και ονειρευόμαστε; Κι ας μην το πετυχαίνουμε με την πρώτη.

Τα λάθη είναι για να γίνονται, για να τα κάνουμε. Και αν δεν είμαστε έτοιμοι να... μην τα ξανακάνουμε, τουλάχιστον να τα ευχαριστιόμαστε σε κάθε επανάληψή τους. Δεν μας εγγυάται κανείς ότι υπάρχει άλλη ζωή, και αν υπάρχει, δεν ξέρουμε πώς θα είναι. 

Οπότε ναι, να μην αναλωνόμαστε στο να κρίνουμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Αυτό το "ποτέ" που μόλις ξεστόμισες, πιθανόν αύριο να το βρεις μπροστά σου. Και να έχει γίνει "ίσως". Όλοι μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Όπως αλλάζουν οι συνθήκες, έτσι αλλάζουμε κι εμείς. Και κάτι το οποίο πιστεύαμε παλιότερα ότι "ποτέ" δε θα το κάνουμε, τώρα το κάνουμε. Και μας αρέσει. 

Μάθαμε ή να είμαστε τελείως ανορίωτοι ή να μην ξέρουμε τι να τα κάνουμε τόσα όρια που έχουμε. Ευκαιρία να μάθουμε και τη μέση λύση... "τόσο, όσο". 

Να περνάμε καλά, να χαλαρώνουμε που και που... 

Να γελάμε με τα λάθη μας... Δεν κάνει κακό! 


6 σχόλια:

  1. Απ'τον διφορούμενο τίτλο σκέφτηκα πως κάτι ωραίο θα διαβάσω. Δεν ισχύει πάντα αυτό βέβαια να ξέρεις. Το περιτύλιγμα μερικές φορές είναι μαγικό και το... μέσα δεν λέει τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους. Και για την ίδια την ζωή

    Εινάι σαν και αυτη την ατάκα από την ταινία Forest Gump που λέει πως η ζωή είναι σαν ένα κουτί με σοκολατάκια. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα βρεις μέσα...

    Στην πραγματικότητα τα λάθη ειναι κομμάτι του εαυτού μας. Και ειναι πιο εύκολο να τα χαιρόμαστε παρά να μαθαίνουμε από αυτά. Αυτή είναι η φύση μας.

    Το σημαντικό κομμάτι είναι να μπορούμε βαθιά και ειλικρινά να αντιλαμβανόμαστε την επιρροή τους στους άλλους και στον εαυτό μας.

    Η επιτυχία δεν είναι αυτοσκοπός. Ποτέ δεν ήταν. Μην κοιτάς που οι άνθρωποι προσπαθούμε καλά και ντε να την κάνουμε την ουσία της ζωής μας. Όχι. Άλλωστε είναι σχετικό τι θεωρεί επιτυχία και αποτυχία ο καθένας... Σωστά???

    ΥΓ. Χαίρομαι ιδιαίτερα που γράφεις ξανά. Στο λέω συχνά, δείχνει κλισέ, αλλά το εννοώ. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι είναι και θέμα αποδοχής. Ζητάμε από τους άλλους να μας αποδεχτούν, την ώρα που δεν έχουμε αποδεχτεί εμείς οι ίδιοι τον εαυτό μας.
      Και μετά... τρέχα γύρευε! Αυτό έχω να πω και κλείνω. χαχαχαχα

      Υ.Γ. Λέγε το και μηη σταματάς να το λες. Το ότι είσαι τόσα χρόνια εδώ και με διαβάζεις, για εμένα είναι πολύ όμορφο και σημαντικό. Αυτό το blog είναι κομμάτι της ζωής μου.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. I really like the blog and I hope people will have a new blog, thanks for the blog

    Game Fish Shooting

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μικρούλι μου, είναι πολλές δυστυχώς οι στιγμές αποτυχίας, κι όλα εξαρτώνται από τον χαρακτήρα τού καθενός, ωστόσο όσο περνούν τα χρόνια, όλα αμβλύνονται κι ακόμα και οι αποτυχίες φαντάζουν "ευκολάκια"! Σε φιλώ πολύ, και σε περιμένω στο ταξίδι μου στην Αίγυπτο, κάνω ξενάγηση αφού!

    https://pistos-petra.blogspot.com/2021/12/i-exotiki-aigiptos-mesa-apo-30-fotografies-meros-a.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό ακριβώς παρατηρώ κι εγώ με τα χρόνια!
      Φιλιά πολλά, τρέχω στην Αίγυπτο.

      Διαγραφή